ניכוש עשבים: 10 טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם עשבים בגינה

ניכוש עשבים
ניכוש עשבים

ניכוש עשבים הוא צעד חשוב מאוד בתחזוקת הגינה, הכולל פעולה של הסרת עשבים בדשא שאינם רצויים ועלולים “להתחרות” עם הצמחים שלנו על משאבים כמו מים, חומרי הזנה ואור שמש. הזנחה של עשבים שוטים עלולה להוביל לירידה משמעותית בבריאות הצמחים שלנו, ירידה בצמיחה, וכמובן יצירת מראה של גינה מוזנחת ולא מטופחת.

אז איך אפשר להתמודד בהצלחה עם עשבים שוטים? בכתבה הבאה תוכלו למצוא את השיטות הטובות ביותר לניכוש עשבים, מריסוס נגד עשבים ועד ניכוש עשבים ביד. 

 

מה זה ניכוש עשבים?

 

לניכוש עשבים יש חשיבות מכרעת לשמירה על בריאותה ויופייה של הגינה. על ידי הסרת עשבים בדשא תוכלו למנוע תחרות על משאבים חיוניים כמו מים וחומרים מזינים, ותבטיחו שהצמחים ששתלתם יוכלו לשגשג. בנוסף, ניכוש עשבים מפחית את הסיכון להתפשטות מזיקים ומחלות, שומר על היופי של הגינה המטופחת והאסתטית, מונע התפשטות שריפה במידה וישנה דליקה, מונע ייצור זרעי עשבים שיתפשטו בכל רחבי הגינה ובסופו של דבר משפר את צמיחת הצמחים ואת התפוקה הכללית בגינה. ניכוש עשבים באופן קבוע הוא חיוני לסביבת גינה פורחת.

 

למה חשוב לבצע ניכוש עשבים בגינה?

 

לניכוש עשבים יש חשיבות מכרעת לשמירה על בריאותה ויופיה של הגינה. על ידי הסרת עשבים בדשא תוכלו למנוע תחרות על משאבים חיוניים כמו מים וחומרים מזינים, ותבטיחו שהצמחים ששתלתם יוכלו לשגשג. בנוסף, עניכוש עשבים מפחית את הסיכון להתפשטות מזיקים ומחלות, שומר על היופי של הגינה המטופחת ואסתטית, מונע התפשטות שריפה במידה וישנה דליקה, מונע ייצור זרעי עשבים ובסופו של דבר משפר את צמיחת הצמחים ואת התפוקה הכללית. ניכוש עשבים קבוע חיוני לסביבת גינה פורחת.

 

שיטות לניכוש עשבים: כל המידע והטיפים

 

יש לא מעט שיטות מצוינות לטיפול בניכוש עשבים – קבלו 10 שיטות כאלו, ובחרו את זאת שהכי מתאימה לכם: 

 

ניכוש עשבים ביד

 

דרך אחת להתמודד עם עשבים שוטים היא לנכש את העשבים האלו בעצמכם. השתמשו בכפפות ניטריל ובסכין או מעדר כדי להסיר את העשבים השוטים מהשורש. מומלץ לבצע ניכוש עשבים אינטנסיבי מיד לאחר הגשם, לפני שהם מספיקים לפזר את הזרעים שלהם ולגדול בכל עבר. בתקופה זו, יש לבצע ניכוש לפחות אחת לשבוע. מומלץ לנכש את העשבים ממש מתחת לקו האדמה.

 

שמרו על גבולות הגינה גזומים

 

אולי שמתם לב שהרבה עשבים שוטים גדלים דווקא בגבולות הגינה. לכן, מומלץ לשמור על הגבולות של הגינה גזומים ומסודרים כדי למנוע ולצמצם ככל האפשר את פלישות העשבים השוטים למרכז הגינה. כדי לעשות זאת, השתמשו בחרמש חשמלי, שמטרתו לסייע לגזום עשבים שוטים והוא מגיע גם לאזורים קטנים ולרווחים צרים. שימו לב, יש לדאוג לגיזום קבוע לא רק בגבולות שבין הגינה לשביל, אלא גם סביב עמודים, גדרות וכן לצד ערוגות שתילה.

 

תחזוקת דשא קבועה

 

אם תשמרו על הדשא שלכם בריא ומתוחזק תוכלו לצמצם משמעותית את צמיחת העשבים השוטים, שכן לא יהיה להם היכן לצמוח. כדי לעשות זאת יש להשתמש במכסחת דשא חשמלית שתעזור לכם לשמור על דשא צפוף ובריא, לפי הגובה המומלץ לסוג הדשא שברשותכם. כמו כן, באמצעות מכסחת דשא חשמלית תוכלו גם לגזום את העשבים השוטים, במידה והם כבר פלשו לגינה שלכם. מכסחת דשא חשמלית יכולה לסייע בעיקר במצבים בהם העשבים עדיין צעירים, לפני שכבר הצליחו לפזר את הזרעים שלהם לכל עבר.

 

כסו אזורים מועדים לפורענות

 

עשבים שוטים צומחים באדמה החשופה לאור שמש. לכן, מומלץ ליצור חיפוי על האדמה מסביב לצמחים שלכם. ניתן לפזר מצע של שבבי עץ, קש או עלים. החיפוי הזה ימנע הגעה של אור שמש לאדמה בה עתידים היו לצמוח עשבים שוטים. כמו כן, החיפוי יכול לתפקד כקומפוסט ולהעשיר את האדמה שלכם.

 

קוטל עשבים

 

אופציה נוספת היא להשתמש בחומר נגד עשבים שוטים. בדרך כלל מדובר על ספריי שמרססים על גבי האדמה. האופציה הזו טובה למי שלא אכפת לו להשתמש בכימיקלים בגינה שלו, וכן בגינות בהן בעיית העשבים השוטים היא קשה במיוחד ורב שנתית. לרוב, יש לרסס את החומר כאשר לא צפוי גשם. מומלץ למנוע את פיזור החומר על הצמחים שלכם כדי לא לפגוע בהם.

 

חיפוי 

 

הניחו שכבה של חיפוי אורגני, כמו שבבי עץ או קש, כדי לחנוק עשבים שוטים ולשמור על לחות האדמה. חיפוי כזה יימנע את הצמיחה הפראית של העשבים ויעזור לכם לשמור על הגינה שמורה. אפשר להתייעץ עם גננים מקצועיים כדי להבין היכן ואיזה סוג של חיפוי מומלץ להניח על האדמה. 

 

מעדר 

 

השתמשו בכלי גינון כמו מעדר גינה כדי לחתוך עשבים שוטים בגובה הקרקע, לשבש את צמיחתם ולמנוע מהם להשתרש. חשוב לדעת שזהו פיתרון מהיר ומיידי אך כזה שאינו מוציא את העשבים מהשורש, ולכן העשבים ימשיכו לצמוח. 

 

שתילה מתחרה

 

שלבו צמחים המרתיעים עשבים שוטים באופן טבעי או מתחרים בהם על משאבים, כמו תערובות שתילה או קטניות.

 

פלסטיק

 

כסו אדמה חשופה בפלסטיק שקוף כדי לרתום את חום השמש ולהרוג זרעי עשבים ושתילים באמצעות הצטברות חום.

 

ריסוס + חרמש

 

שיטה המשלבת הן ריסוס עשבים והן שימוש בחרמש. ראשית, משתמשים בריסוס, וכאשר העשבים מתים עוברים עם חרמש או מעדר ומנכשים ביד את העשבים השוטים.

מחפשים כלי גינון לשמירה על גינה מטופחת ונטולת עשבים מזיקים? היכנסו לגרינוורקס!


אם הגינה שלכם סובלת מעשבים שוטים ואתם לא מצליחים להשתלט על קצב הצמיחה שלהם, זה הזמן להצטייד בכלי גינון שיעזרו לכם לעשות זאת. גרינוורקס הוא מותג מוביל לכלי גינון נטענים איכותיים ומתקדמים, שיאפשרו לכם לטפל בגינה בקלות ובלי מאמץ. כלי הגינון של גרינוורקס כוללים מכסחת דשא, חרמשים וגוזם גדר חיה שיעזרו לכם לטפל בעשבים שוטים ובצמיחה פרועה של צמחים. אנחנו מזמינים אתכם להיכנס עכשיו לאתר ולהזמין את כלי הגינון שיגיעו עד אליכם לגינה ויעזרו לכם לשמור עליה מטופחת ושמורה!

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות