איך לגזום גדר חיה?

פעולת גיזום היא למעשה התערבות אנושית בגידול צמחים, שיחים ועצים

גיזום גדר חיה נועד לשלוש מטרות עיקריות –

1) עיצוב השיחים והגדר החיה.

2) שמירה על בריאות הגדר החיה.

3) עידוד צמיחה ומניעת שבירת ענפים, וכניסת קרני שמש לחלקים הפנימיים.

מעוניינים לדעת איך לגזום גדר חיה כמו גננים מקצועיים ומנוסים?

הידעתם כי גיזום נכון של גדר חיה מחייב כלי גינון איכותיים ובטיחותיים?

הגיזום מהווה מעין תספורת לגדר החיה, אך הפעולה משתנה בהתאם לסוג הצמחים, כיוון שישנם הבדלים משמעותיים במועד ובצורת הגיזום. את הגדר החיה נהוג לגזום בתדירות יחסית גבוהה, ואנשי המקצוע ממליצים לבצע גיזום מסיבי לפחות פעם בשנה, ולהקפיד על גיזום לעתים תכופות כדי לשמור על צורת הגדר החיה, לעצב אותה, לעודד צמיחת ענפים ועלים חדשים וכדי לטפח את הגינה.

לגזום גדר חיה

בחירה נכונה של כלי גיזום

לאחר ששתלתם שיחים וצמחים בגינה הפרטית שלכם כדי ליצור גדר חיה יפה ומרשימה, עליכם לברר איך לגזום גדר חיה נכון ובאיזה כלים. יש מספר סוגים של כלי גינון המתאימים לפעולת הגיזום של גדר חיה, ביניהם כלי גינון נטענים עם סוללה חזקה וכלי גינון ידניים.

כדי לגזום ביעילות ובנוחות את הגדר החיה בגינת הנוי שלכם, כדאי להצטייד בכלי גינון ידניים כגון מזמרת תוכי הפועלת כמו מספריים, מספרי גדר חיה (מזמרה ידנית), מסור ידני לחיתוך ענפים, מזמרת ענפים טלסקופית לחיתוך ענפים בגובה, וכדאי לארגן כלי גינון ידניים נוספים לצורך גריפת ואיסוף העלים והענפים לאחר הגיזום.

בנוסף, יש לרכוש כלי גינון ייעודיים לעבודות גיזום גדר חיה, ההמלצה היא לקנות כלי גינון נטענים מתוצרת מותג מוכר ואמין, כחלופה אטרקטיבית ומשתלמת יותר לכלי גינון מוטוריים ומבוססי מנוע בנזין או תערובת, וכחלופה איכותיות יותר לכלי הגינון החשמליים המחייבים מקור מתח קרוב וזמין ומוגבלים בגלל הכבל.

כלי הגיזום הנטענים המומלצים שאתם צריכים כדי לגזום גדר חיה הם:

  • גוזם גדר חיה נטען לגיזום בגובה – כלי גינון נטען לעבודות גיזום גדר חיה ולגיזום בגובה, כדאי לרכוש את המכשיר מחברה המשווקת כלי גינון נטענים המופעלים בסוללה זהה כדי לחסוך עלויות.
  • גוזם גדר חיה עם ידית מסתובבת – מכשיר ייעודי לגיזום גדר חיה עם ידית אחורית מסתובבת לשני כיוונים לעבודה נוחה, יעילה ובטוחה.

  • מסור גבהים לעבודות גיזום V24 – מסור נטען ייעודי המתאים גם לגיזום גדר חיה גבוהה.

  • מסור שרשרת V80 – מסור חשמלי נטען לגיזום גזעים וענפים עבים, זהו כלי עוצמתי לעבודות גיזום וחיתוך ענפים.

גיזום נכון של גדר חיה

לאחר שרכשתם כלי גינון איכותיים ואמינים לעבודות גיזום גדר חיה, חשוב לאפיין את מטרת הגיזום ויש לברר עם אנשי המקצוע מהי העונה הנכונה לגיזום הצמחים, וכיצד לגזום אותם נכון בלי לגרום לפגיעה בשיחים.

בדרך כלל גוזמים את הגדר החיה בהתאם לעיצוב הרצוי בגינה, את השיחים הרגישים לקור יש לגזום באביב ובקיץ, ושיחים הרגישים לקרינה כדאי לגזום לפני חודשי הקיץ החמים.

באופן כללי, אפשר לגזום גדר חיה בחודשי האביב והקיץ, ופעם בשנה בעונת האביב כדאי לבצע גיזום אגרסיבי יותר, אך אין להגזים במלאכה אחרת עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך לגדר החיה.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות