איך לבחור משחזת?

משחזת היא כלי עבודה שימושי ועוצמתי אצל בעלי מקצוע בתחומים שונים ואצל חובבי שיפוצים ועבודות נגרות ומתכת. יש הקוראים לכלי העבודה הנפוץ והשימושי בשם משחזת זווית ויש המכנים את המכשיר בכינוי דיסק. המשחזת משמשת אותנו למגוון יישומים כמו חיתוך, שיוף, ליטוש וקרצוף משטחים, ניקוי ועוד. 

בחנויות המובילות לכלי עבודה ניתן למצוא סוגים שונים של משחזות, הדגמים הנפוצים ביותר הם משחזת שולחן, משחזת ציר ומשחזת זווית. המשחזות השונות מתאימות לשימושים שונים על מגוון רחב של חומרים ומשטחים, כולל בטון, ברזל, מתכות שונות, עץ, פלסטיק וכו’. איך בוחרים נכון משחזת לבעל מקצוע או לחובבי שיפוצים ועבודות בבית? הכנו עבורכם מדריך מקצועי לבחירת משחזת איכותית, בטיחותית ואמינה. 

משחזת

סוגים עיקריים של משחזות

כאמור, יש סוגים שונים של משחזות הנמכרות בשוק המקומי וברחבי העולם. מקובל לחלק את המשחזות לפי שלושה סוגים עיקריים:

משחזת שולחן – כלי עבודה עוצמתי המתאים בעיקר לעבודות ליטוש, שיוף והשחזה. המכשיר כבד יחסית, יש להתקין ולעגן אותו על שולחן עבודה יציב, ונדרש חיבור קבוע לחשמל. משחזות שולחן מקצועיות פועלות במהירות גבוהה, יש דגמים רבים במגוון רחב של גדלים, הספקים, קוטר אופן ועיצובים.

משחזת ציר – כלי עבודה שימושי במשקל קל המתאים למגוון רחב של שימושים. משחזת ציר מתאימה בעיקר לעבודות ליטוש, שיוף, ניקוי והשחזה, לכל דגם יש סט אביזרים הכולל מגוון ראשים להחלפה לשימושים רבים, כולל אפשרות לליטוש והשחזה בדרגה עדינה עד גסה, ולרוב יש גם ראשי מקדחים לחריטה ולקידוח עדין בחומרים שונים, וראשים לניקוי משטחים וחפצים שונים.

משחזת זווית – כלי עבודה הנחשב למכשיר חובה אצל כל בעלי המקצוע וחובבי השיפוצים ועבודות נגרות ומתכת. משחזת זוית, הנקראת גם דיסק, מתאימה לשימושים רבים ומגוונים כגון: השחזה, ליטוש, חיתוך ושיוף. ניתן להחליף את הדיסק בהתאם לחומר עליו עובדים, יש דיסקים מיוחדים לחיתוך ולליטוש מתכות כמו ברזל ואלומיניום, דיסקים עגולים לעבודות עץ, דיסקים לבטון ועוד. ניתן לרכוש מעמד מיוחד למשחזות זווית כדי לעבוד עם הכלי כמו במשחזות שולחן.

יש לציין כי לכל סוג של משחזת יש שימושים שונים, וכל דגם מציע יתרונות אחרים. כך לדוגמה, במשחזות שולחן ניתן ללטש ולהשחיז חפצים מחומרים שונים, כולל ליטוש של מפתחות, ללא צורך לאחוז בגוף המכשיר. המשחזת מותקנת על שולחן עבודה והיא נוחה ובטוחה לשימוש. משחזות זווית חייבות להיות נוחות ובטוחות לאחיזה, לכן כדאי להתנסות עם מספר מכשירים כדי לקבל החלטה איזה מוצר להזמין. למשחזת ציר יש שימושים ייחודיים והיא מתאימה בעיקר לעבודות יחסית עדינות על מגוון רחב של חומרים. 

משחזות זווית הן הנפוצות והשימושיות ביותר, חשוב להקפיד על עבודה נכונה ובטוחה, ויש לאחוז בחוזקה את המכשיר בזמן העבודה. הדגמים המובילים והמשוכללים של משחזות הזווית מיועדים בעיקר לעיבוד חומרים קשים כמו אבן טבעית, מתכות מסוגים שונים לרבות ברזל, בטון וכד’, והמכשיר מתאים גם לעיבוד חומרים רכים יחסית כמו עצים ופלסטיק, כאשר הדיסק חותך או מעבד את החומר הרך באמצעות חום. כמו כן, המשחזת מיועדת לעבודות כמו חיתוך אריחי ריצוף וחיפויי קירות, ניקוי משטחים וחפצים מחלודה ומלכלוכים שונים, ליטוש רהיטים וחפצים שונים, חיתוך קירות גבס ובטון, ניקוי והברקת משטחי מתכת ועוד.

כדאי לדעת כי ניתן לרכוש משחזת זווית נטענת, אך חשוב לבחור דגם משוכלל ומתקדם טכנולוגית המבטיח עבודה רציפה ושימוש נוח ובטיחותי לאורך זמן. המשחזת הנטענת והניידת משפרת ביצועים, אין צורך להסתבך עם כבל חשמל, ניתן לבצע עבודות שונות ביעילות ובדיוק ללא מגבלת מרחק מהבית או מנקודת חשמל, לכן זהו כלי עבודה עוצמתי ושימושי לכל בעלי המקצועי וכדאי להחזיק את המכשיר בכל בית.

כך תבחרו משחזת איכותית, עמידה, נוחה ואמינה  

משחזות לא קונים כל יום, לכן כדאי להשקיע בכלי עבודה מתוצרת מותג אמין ומוכר. אין להקל ראש בעת בחירת משחזת, יש לאפיין צרכים ושימושים, לקבוע תקציב, לערוך סקר שוק מעמיק ומקיף, להשוות בין משחזות ממותגים שונים, לקרוא מפרטים טכניים ולהשוות ביצועים ואיכויות. כדי לבחור נכון משחזת לבית או לעבודה מומלץ להתייחס לגורמים הבאים:

מותג – ישנם מותגים מוכרים ופופולריים המפתחים ומייצרים כלי עבודה באיכות גבוהה, ויש יצרנים שאינם מוכרים, בדרך כלל מסין. אין לקחת סיכונים מיותרים ומומלץ לבחור רק משחזת מתוצרת מותג אמין ומקצועי כמו greenworks tools, ועדיף לשלם כמה שקלים יותר ולא לבחור משחזת מיצרן עלום שם וללא אבא וכתובת לפניות.

סוגי המשחזת – עליכם לאפיין את הצרכים שלכם מהמשחזת ובהתאם לכך לבחור את הסוג והדגם, תוך התייחסות לקוטר, מהירות סיבוב ופרמטרים נוספים. לכל סוג של משחזת יש שימושים שונים, ואם אתם צריכים את המכשיר לעבודה בחוץ וללא נקודת חשמל קרובה, כדאי לרכוש משחזת נטענת ועוצמתית שאינה נופלת בביצועיה ממשחזות חשמליות רגילות.

מהירות סיבוב הציר – אחד הפרמטרים החשובים ביותר כאשר בוחרים משחזת, כדאי לבחור מכשיר עם הספק גבוה ומהירות סיבוב גבוהה של הציר, ככל שמהירות הסיבוב גבוהה יותר, כך ניתן לעבוד בקלות ובנוחות גם על משטחים קשים. 

משקל – משקל המשחזת קריטי במהלך העבודה, למעט במקרה של משחזות שולחניות שלא מחזיקים אותן בידיים. חשוב לבדוק מהו המשקל של המשחזת, בעיקר אם מתכננים להשתמש בה בתדירות גבוהה ובעבודות ממושכות.

גודל המכשיר – יש להתייחס לגודל המכשיר ולנוחות השימוש והאחיזה. 

טכנולוגיה – מומלץ לבחור משחזת מתקדמת טכנולוגית המבטיחה ביצועים משופרים ותחזוקה מינימלית.

נוחות השימוש והאחיזה – כדאי להתנסות בעבודה עם כמה סוגים של משחזות כדי לבדוק איזה מכשיר נוח ומתאים עבורכם, והאם המכשיר מתאים לסביבת ולסוג העבודה שאתם מתכננים. משחזת נטענת מאפשרת לכם ניידות מלאה, ודגם איכותי ממותג גרמני מוכר מבטיח לכם אחיזה יציבה ונוחה גם בעבודה ממושכת.

קוטר הדיסק – חשוב לבדוק איזה דיסקטים מתאימים למכשיר, ומה הקוטר הנכון למשחזת שברצונכם לקנות. 

בטיחות בעבודה – עבודה עם משחזות כרוכה בסיכון, יש להתייחס לנושא בטיחות המכשיר ונוחות העבודה איתו.

אחריות – כדאי לבחור משחזות עם אחריות לתקופה של שנתיים לפחות.

מחיר – מומלץ לערוך סקר שוק ולהשוות מחירים, אך אין לרכוש דגם זול ועדיף להשקיע במשחזת ממותג מוכר.

 

בטיחות בעבודה – טיפים לעבודה נכונה ובטוחה

משחזות מתאימות למגוון משימות וסביבות עבודה, חשוב להקפיד על כללי הבטיחות בעבודה ויש להצטייד בביגוד ואמצעי מיגון. כאשר עובדים עם משחזת, ובמיוחד עם משחזות זווית לחיתוך מתכות וחומרים אחרים, יש ניצוצות ושבבים המתעופפים אחורה ואלו עלולים לפגוע בעיניים ובגופו של המפעיל, וקיימת גם סכנת התלקחות בגלל הגצים. בכל עבודה יש להשתמש במשקפי מגן וכפפות, עדיף לעבוד עם בגדים ארוכים ולשים אטמי אוזניים בגלל הרעש.

בנוסף, יש להתאים את סוג המשחזת והדיסק לעבודה אותה מתכננים, למשל ניסור קיר בטון או ניסור ושיוף ברזל. אין להשתמש בדיסק שחוק או קרוע, וחשוב לעשות הפסקות בעבודה מאחר והמכשיר מתחמם בקלות.

 

מעוניינים להזמין משחזת נטענת מקצועית, עמידה, מדויקת ועוצמתית במחיר משתלם? בקטלוג משחזות באתר גרין וורקס ישראל (Greenworks Israel) – החברה המובילה לייבוא ולשיווק מוצרי המותג greenworks tools תמצאו משחזת מקצועית ומתקדמת המתאימה למגוון עבודות. כנסו עכשיו לאתר ותיהנו גם אתם ממשחזת נטענת מבית המותג הגרמני המוביל שמתמחה בפיתוח וייצור כלי עבודה וגינון נטענים וחשמליים. 

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות