איך לבחור כלי עבודה חשמליים

בין אם אתם אוהבים לעבוד על פרויקטים של DIY, מחפשים כלי עבודה שיהיו בבית לכל בעיה או תקלה או פשוט רוצים להרחיב את ארגז הכלים שלכם, אתם בטח מחפשים כלי עבודה חשמליים.

אבל הבחירה בכלי העבודה הנכונים יכולה להיות קשה – יש כל כך הרבה מותגים, מחירים, סוגים ודגמים של כלי עבודה, ממברגה ועד פטישון, שקשה לדעת איך לבחור את הכלים הנוצצים החדשים לארגז הכלים שלכם. המדריך הבא ינסה לעזור לכם להבין כיצד לבחור כלי עבודה חשמליים שיתאימו בדיוק לצרכים שלכם.

סוגים של כלי עבודה חשמליים

כמעט כל כלי עבודה מגיע היום גם עם אופציה חשמלית. כשאתם בוחרים כלים חדשים להכניס לארגז הכלים שלכם, עליכם לחשוב אילו כלים יהיו הכי שימושיים לכם. בין הכלים האלו אפשר למצוא את הבאים:

מברגה חשמלית 

מברגה חשמלית היא כלי עבודה שימושי מאוד שיעזור לכם להרכיב במהירות רהיטים או בעצם כל דבר הדורש שימוש בברגים. באמצעות מברגה חשמלית תוכלו להבריג בצורה מדויקת ומהירה.

פטישון חשמלי 

פטישון מאפשר קדיחה יציבה וחזקה. הוא יעיל מאוד בעבודה בחוץ, שכן ניתן לקדוח באמצעותו דרך לבנים, וכן הוא שימושי בכל עבודה מורכבת הנזקקת לעוצמה רבה (כמו למשל תלייה של טלוויזיה).

משחזת 

אם אתם עובדים על פרויקטי DIY שקשורים בנגרות, המשחזת היא הכלי שאתם זקוקים לו. באמצעות הכלי הזה תוכלו להסיר במהרה כל כתם, צבע או חלודה, וכן להשחיז משטחים שונים עד הברקתם.

מקדחה 

מקדחה היא כלי עבודה חשמלי שימושי מאוד שמאפשר עבודה קלילה ופשוטה. באמצעות מקדחה ניתן לחבר מדפים, ליצור חורים ולהתמודד גם עם קדיחה בחומרים קשים יותר.

לצד כלים אלו, ישנם עוד כלים רבים אחרים כמו מסורים וכלי גינון.

אלחוטי או חוטי?

עוד פרמטר שתמיד נשאל כשמדברים על בחירה בכלי עבודה חשמליים הוא האם לבחור בכלים אלחוטיים או חוטיים. באופן כללי, כלי עבודה אלחוטיים הם אלו הנפוצים ביותר וקל להבין למה. לא צריך לדאוג למקור חשמל, אין סכנה של מעידה על כבל חשמלי במהלך העבודה, יש נוחות מקסימלית לאורך כל הדרך וניידות מוחלטת. כמו כן, לרוב מדובר על כלים קלים יותר שמאפשרים עבודה קלילה ונוחה. לכלי עבודה חוטיים, לעומת זאת, יש יתרון אחד- לא צריך לדאוג שהסוללה תתרוקן והכלים יכולים לעבוד באופן רציף כל היום, כל עוד הם מחוברים לחשמל. הבחירה בין כלי חוטי לאלחוטי לגמרי תלויה בכם ובשימוש שלכם.

איכות הסוללה

במידה ובחרתם בכלי עבודה אלחוטיים, חשוב לתת את הדעת גם לאיכות הסוללה, זמן הפעולה הרציפה שהיא מאפשרת ומשך ההטענה. באופן טבעי, אתם רוצים לבחור בכלי עבודה שעובדים עם סוללות חזקות, עוצמתיות, שנטענות במהרה ומאפשרות עבודה לאורך זמן. מומלץ לבחור בסוללות שמתאימות לכמה מכלי העבודה שלכם, כך שתוכלו לשתף את הסוללות בין כמה כלים. באופן כללי, סוללת ליתיום 24V נחשבת לסוללה חזקה מאוד בגזרת כלי העבודה החשמליים.

נתונים טכניים

לבסוף, כשאתם בוחרים כלי עבודה חשמליים, כדאי לתת את הדעת לכמה פרמטרים טכניים חשובים:

מומנט 

המומנט נמדד בקג”מ. ככל שהמומנט גבוה יותר, המשמעות היא סיבוב מהיר יותר שמאפשר עבודה טובה עם חומרים קשים ויציבים.

מהירות 

המהירות נמדדת בסיבובים לדקה – סל”ד. בדומה למומנט, מהירות איטית מתאימה לחומרים רכים, בעוד שמהירות גבוהה מתאימה לעבודה עם משטחים קשים יותר.

משקל 

כדאי תמיד לתת את הדעת גם למשקל, בעיקר אם אתם מתכוונים לעבוד עבודה ממושכת עם כלי העבודה. אתם רוצים לבחור בכלי שיאפשר לכם עבודה נוחה ובטיחותית לאורך זמן.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות