איך בוחרים מסור חשמלי לענפים?

מסור חשמלי הוא חלק בלתי נפרד מארגז הכלים!

כל מי שמתעסק בחיתוך חומרים – בין אם עץ, ברזל, פלסטיק וכדומה. המסור מאפשר חיתוך מהיר, יעיל ומדויק של חומרים שונים, באמצעות הנעה של להב הפועל על מנוע חשמלי. 

ישנם סוגים שונים של מסורים חשמליים, ולכן צריך להבין לאיזה סוג אתם זקוקים, ועל אילו פרמטרים כדאי להסתכל לפני שבוחרים מסור חשמלי.

אנחנו כאן לעזור לכם עם המדריך הקצר להלן:

מסור שרשרת 

מסור שרשרת חשמלי הוא חלק מכלי גינון נטענים, המאפשרים לעבוד בחוץ מבלי לזהם את האוויר, תוך שמירה על השקט ומבלי להיות תלויים במקור חשמל. באמצעות מסור שרשרת ניתן לחתוך עצים עבים, לגזום עצים לקמין ביתי וכן לגזום ענפים לטיפוח הגינה.

מסורי השרשרת החשמליים מיועדים לעבודה בחוץ, ונבדלים זה מזה בעיקר בעוצמתם. אם אתם מחפשים כלי גינון נטענים נוספים, תוכלו למצוא מכסחת דשא, מפוח עלים, גוזם גדר חיה ועוד.

מסור אנכי (ג’קסון)

מסור חשמלי אנכי (בעברית – ג’קסון) הוא המסור האידיאלי למי שמחפש לבצע חיתוכים מסובכים ומורכבים ואפילו אמנותיים. המסור הזה כולל להבים דקים ביותר, ובעזרתו ניתן לעקוב במדויק אחר קווים מעוקלים וליצור עבודות חיתוך מדויקות.

בעזרת המסור הזה ניתן לבצע גם חתכים פשוטים, אך במקרים כאלו עדיף לבחור במהירות חיתוך איטית ובלהב רחב. באמצעות מסור כזה ניתן לעשות חיתוכים בזווית, וכך ליצור מפרקים. מסור ג’קסון נחשב לאמין, מדויק ועוצמתי.

מסור עגול

מסור עגול הוא מסור הפועל עם להב עגול, המסתובב במהירות גבוהה וניתן לבצע בעזרתו חיתוכים ישרים ומדוייקים. מדובר על מסור אמין ואיכותי, המאפשר עבודה קלה ונוחה. ככל שהלהב של המסור גדול יותר, כך ניתן לנסר בחומרים עבים יותר.

מסור כזה יעיל עבור חיתוכים בעץ, וכן עבודת נגרות של דלתות, מדפים, דקים וכדומה. כמו כן, עם מסור חשמלי כזה ניתן לייצר חריצים וחתכים לא עמוקים, ולבצע עבודות כמו אינסטלציה, חשמל, גימור ומסגור. 

מסור חוטי או מסור אלחוטי? (כבל לעומת סוללות)

כשמדברים על מסור חשמלי לענפים, יש שתי אופציות – מסור המתחבר למקור חשמל, ומסור אלחוטי נטען הפועל על סוללות. לכל אופציה יש את היתרון שלה ואת החיסרון שלה. מסור חוטי מאפשר עבודה רציפה, בלי הצורך לדאוג שהסוללה תיגמר.

מצד שני, מסור כזה מגביל את העבודה, שכן אתם מחויבים להיות ליד מקור חשמל (מה שלא תמיד אפשרי במקרים של מסורי שרשרת, למשל), ושימוש בכבל מאריך עלול להיות מסוכן. עם מסור אלחוטי, אתם חופשיים לקחת אתכם את המסור לכל מקום ולעבוד איתו. מומלץ להצטייד בסוללות להחלפה, כך שהמוגבלות של האופציה הזו לא תורגש.

כשאתם בוחרים את המסור המתאים לכם, חשבו על הצרכים שלכם, איפה תזדקקו לשימוש במסור, האם אתם עובדים בסטודיו קבוע או מטיילים עם המסור וכדומה, וקבלו את ההחלטה לפי הצרכים הייחודיים שלכם! 

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות