איזו מברגה הכי מתאימה לך?

מברגה היא כלי עבודה חשוב בארגז הכלים שלנו, ויש לה שימושים רבים בסביבת הבית. אם החלטתם לרכוש מברגה ואתם לא בטוחים איזו מברגה תתאים לצרכים שלכם, המאמר הבא יבהיר לכם כל מה שחשוב לדעת על סוגי המברגות השונים, וכיצד לבחור את המברגה שתתאים בדיוק לכם.

 

מברגות נטענות או חשמליות?

בראש ובראשונה, יש להחליט האם אתם זקוקים למברגות נטענות, או דווקא למברגות המחוברות לחשמל. ההבדל הוא ברור; בעוד מברגה נטענת פועלת באמצעות סוללות וללא צורך בחיבור חשמלי, מברגה חשמלית עובדת רק כשהיא מחוברת למקור חשמל. היתרונות של מברגה נטענת הם ברורים גם כן – היא מאפשרת לנו להיות ניידים ולעבוד בכל מקום בלי הצורך לחפש אחר מקור חשמל ובלי הכבל שמסרבל את הדרך. בגזרת החסרונות, ניתן לומר שמברגה נטענת נוטה להיות כבדה יותר וכן תמיד קיים החשש שהבטריה תתרוקן ברגע קריטי בעבודה.

לכן, בבחירה בין מברגות נטענות למברגות המחוברות לחשמל יש לשקול את הצרכים שלכם – האם אתם זקוקים לניידות והנוחות שמספקים כלי עבודה נטענים כמו המקדחה הניידת, או יכולים להסתפק במקדחה המחוברת לחשמל?

 

סוללות למברגות נטענות

במידה והחלטתם שאתם בעניין של רכישת מברגות נטענות, זה הזמן להיכנס לתוך תת-קטגוריה: הסוללות. הסוללה היא פרמטר חשוב שיש להסתכל עליו כשבוחרים מברגה נטענת, שכן היא משפיעה באופן משמעותי על זמן הפעולה של המברגה. ככל שהסוללה מתקדמת יותר (למשל, סוללות ליתיום), היא יקרה יותר, אך גם זמן פעולתה ארוך יותר.

 

מברגות אימפקט או פוטר?

לאחר שהחלטנו אם ללכת על מברגות נטענות או חשמליות, ממשיכים להחלטה הבאה – האם לבחור במברגת אימפקט או מברגת פוטר/קלאץ’. מברגת אימפקט היא מברגה עם אפקט רטיטה, שהופכת אותה לחזקה יותר ממברגת פוטר. כאשר המברגה נתקלת בהתנגדות בעת פעולה, היא מיד נכנסת  למצב הרטיטה אשר מפעיל כוח עוצמתי על הבורג. מצב הרטיטה מזכיר את זה של מקדחה חשמלית; הוא לא עצמתי כמו אפקט של פטישון, אך הוא כן מסייע מאוד. היתרון של מברגת הפוטר נעוץ בכך שניתן לחבר לה ביטים שונים ומקדחים מגוונים, בניגוד למברגת אימפקט, המאפשרת חיבור של ביטים ספציפיים מאוד.

גם כאן, כשאתם בוחרים מברגה יש להתייחס לצרכים שלכם – אם אתם מתכננים לקדוח עם המברגה, כדאי ללכת דווקא על מברגת קלאץ’ שמאפשרת גיוון גדול יותר. אם, לעומת זאת, אתם מחפשים מברגה שתהיה עוצמתית ותבריג בקלות ברגים או אומים בשטחים קשים וגסים, כדאי ללכת על מברגת אימפקט.

 

עוצמה

לבסוף, יש להתייחס לפרמטרים טכניים נוספים כמו מהירות הסיבוב (סל”ד), מומנט הפיתול וכדומה. כך, למשל, מהירות סיבוב גבוהה תתאים להברגת ברגים גדולים ובינוניים, בעוד מהירות נמוכה מתאימה בעיקר לברגים קטנים; מומנט הפיתול משפיע על עוצמת המברגה ועל כוח ההתנגדות שלה מול החומר, כך שיש לקחת בחשבון באילו מול אלו שטחים אתם מתכוונים לעבוד.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות